Hogere prestaties behalen bij Google? De basiselementen van het aantrekken van toeristen
Misschien heb je ooit voor een website of blog geschreven. Je werkt ’s avonds goed en kunt de leukste zinnen en woorden uitzoeken. Teleurstellend is dat er maar heel weinig (potentiële) klanten naar uw geschreven tekst gekomen zijn. Dit wil je verbeteren, maar hoe zorg je ervoor dat de tekst van je website of blog hoger komt in Google? Hoe trekt u meer bezoekers naar uw website? Dit alles heeft te maken met SEO. Leer hoe u de kwaliteit van tekst of webpagina’s kunt verbeteren en lezers kunt aantrekken.
Wat is SEO?
Laten we bij het begin beginnen. SEO is de afkorting van “Search Engine Optimization” of “: Search Engine Optimization”. SEO is een proces waarbij u bezoekers naar uw website probeert te lokken zonder te betalen. Dit wordt ook wel organisch verkeer genoemd. Hoe hoger de score van een webpagina die gebruikmaakt van zoekmachineoptimalisatie (SEO), hoe meer bezoekers uw website zullen bezoeken. Maar hoe heb je het gedaan? SEO-rangschikkingsfactoren Om een ​​hogere ranking in Google te krijgen, zullen zoekmachines uw website evalueren op basis van 3 pijlers: technologie, inhoud en autoriteit. We hebben ze alle drie doorgenomen.
SEO-rangschikkingsfactoren
Om een ​​hogere ranking in Google te krijgen, zullen zoekmachines uw website evalueren op basis van 3 pijlers: technologie, inhoud en autoriteit. We hebben ze alle drie doorgenomen.
1. Technologie
- Loopt uw ​​website vlot? Dit is een belangrijk punt in SEO. U wilt niet dat uw website problemen en een slechte bezoekerservaring vertoont.
- Is het voor zoekmachines gemakkelijk om uw website te scannen? Als het u en de gebruiker uitkomt, is het meestal van toepassing op zoekmachines.
- Gebruikt u schone code? Zorg ervoor dat uw code schoon is, gebruik zo min mogelijk plug-ins op uw website en gooi wat u niet nodig heeft weg.
2. Inhoud
U wilt natuurlijk naar de top van de zoekresultaten springen. Daarom moet u de juiste zoekwoorden gemakkelijk vinden. Zoekmachines kijken niet alleen naar trefwoorden, maar kijken ook steeds vaker naar synoniemen.
3. Autoriteit
Autorisatie gaat vooral over de waarde van uw website. Bouw autoriteit op door relevante en betrouwbare bedrijven aan uw artikelen te koppelen. Dit worden backlinks genoemd. Ook sociale media spelen een nuttige rol. Door tags te gebruiken en te delen, kunt u vrij in de zoekresultaten schrijven. Een beetje hulp. Autoriteit is ook gerelateerd aan de leeftijd van uw website en de bijgewerkte pagina. Nieuwere pagina’s zijn gemakkelijker te scoren met oudere pagina’s. Maar verfrissende en bijgewerkte inhoud is altijd goed.
Wat is on page SEO en off page SEO?
Bent u al bekend met de termen “on-page SEO” en “off-page SEO”? Er is zoveel informatie over zoekmachineoptimalisatie, dat je soms het bos van bomen niet meer kunt zien. We leggen het voor je uit.
1. SEO op de pagina On-page SEO vertegenwoordigt alle inhoud die u op uw website kunt aanpassen. Met andere woorden; de ruggengraat van inhoud en technologie. Overweeg bijvoorbeeld de volgende SEO-factoren: titel Gebruik van koppen Interne link De laadsnelheid van uw website Is uw mobiele website georganiseerd? Broodkruimels
2. Off-page SEO
Offline SEO kan eigenlijk alles verklaren. Offline SEO staat voor alles buiten uw website. Met andere woorden: de pijler van autoriteit. Off-page SEO is gerelateerd aan hoe andere websites uw inhoud evalueren. Een website met hoge autoriteit koppelt naar een blog of pagina op uw website om ervoor te zorgen dat uw website ook als gezaghebbend wordt beschouwd. Dit zal uw positie in Google verbeteren. Deze factoren zijn: Verwijzingen verzamelen Reageer via “Google Mijn Bedrijf” sociale media.
Behaal hogere prestaties in Google door middel van SEO-copywriting
Stel dat je een blog schrijft over spaghetti. U kunt veel relevante zoekwoorden in de tekst opnemen. Bijvoorbeeld: spaghetti, spaghetti, spaghettisaus, etc. Chefs willen echter ook weten hoe ze pasta moeten bereiden. Ze zijn op een probleem gestuit en jij helpt ze graag. Door vragen te beantwoorden die in de Google-zoekbalk zijn ingevoerd, kunt u de SEO van uw tekst snel verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan: Wat is spaghetti? Hoe maak je pasta? Waar komt de spaghetti vandaan? Als u informatie over spaghetti nodig heeft, denk dan eens na over wat u met Google zou doen.
Wat wil je over jezelf weten? Door relevante vragen te beantwoorden die bij het zoeken gesteld kunnen worden, krijgt uw artikel snel een hogere ranking.
Als u informatie over spaghetti nodig heeft, denk dan eens na over wat u met Google zou doen. Wat wil je over jezelf weten? Door relevante vragen te beantwoorden die tijdens het zoeken gesteld kunnen worden, krijgt uw artikel snel een hogere ranking.
Het is essentieel dat de belangrijkste trefwoorden meerdere keren worden herhaald. Trefwoorden verschijnen het liefst in de eerste alinea van de tekst. Noem uw zoektermen in de titel en u zult uw ogen openen. Maar gebruik het alsjeblieft niet te veel, anders zal het op spam lijken en zal je ranking dalen. Houd rekening met het volgende om ervoor te zorgen dat u niet te veel of te weinig zoekwoorden schrijft: De zoekwoorddichtheid moet tussen 2% en 5% liggen.
Trefwoorddichtheid is een percentage dat aangeeft hoe vaak een trefwoord of combinatie van trefwoorden op de pagina wordt weergegeven in verhouding tot het totale aantal woorden in de tekst. Als u niet vaak zoekwoorden vermeldt, weet Google niet welke informatie er achter uw tekst schuilgaat. Daarom heeft u niet te veel zoekwoorden nodig, maar natuurlijk niet te weinig.
Zoekwoorden onderzoek
Als u zoekwoorden invoert die mensen niet in de tekst willen, heeft dit geen zin. Daarom is het erg handig om trefwoordonderzoek uit te voeren. Welke zoekwoorden kunnen zoekers gebruiken om de beste resultaten te vinden? Denk na over het woord waarnaar u zoekt, typ het woord langzaam in Google en controleer vervolgens de Google-suggesties die worden weergegeven. Nog een handige tip: gebruik bijvoorbeeld een gratis website (zoals Ubersuggest) voor trefwoordonderzoek. U kunt de concurrentie bekijken Welke websites gebruiken meer zoekwoorden? Zoekvolume: hoeveel mensen zoeken elke maand met deze zoekwoorden? Hoe hoger de moeilijkheidsgraad van SEO en hoe hoger het aantal, hoe moeilijker het is om de hoogste ranking te behalen, omdat er veel inhoud over is.
Short-tail trefwoorden zijn zoekopdrachten met 1, 2 of 3 trefwoorden. 30% van de zoekopdrachten is kortstaartig. Als u bijvoorbeeld de term “spaghetti” gebruikt, is het maandelijkse zoekvolume erg hoog. Dit klinkt perfect, maar als u zich alleen op dat zoekwoord richt, betekent dit ook enorme concurrentie. Bovendien is er bij het gebruik van short-tail zoekwoorden minder kans op conversie. Long tail zoekwoorden Om bezoekers aan te trekken die op zoek zijn naar uw informatie, is het gebruik van long tail-zoekwoorden effectiever. Zo typ je niet: pasta, maar: de lekkerste pasta. Op deze manier bent u specifieker. Meer dan 70% van de zoekopdrachten zijn long tail-zoekopdrachten. Het zoekvolume voor elk long-tail zoekwoord is lager, maar misschien is het zoekvolume voor alle zoekwoorden samen hoger. Zoekwoorden met een lager zoekvolume hebben minder concurrentie. Zorg er daarom voor dat u long-tail keywords in de tekst opneemt. Hierdoor is de kans groter dat mensen mensen vinden die zoeken met long-tail-zoekwoorden.
4 belangrijke SEO-copywritingtechnieken om u te helpen hoger te scoren in Google
Ben je klaar voor SEO-tekst? Controleer ten slotte of uw artikel prettige en gemakkelijk leesbare inhoud heeft.
1. Scanbaarheid en structuur
Google houdt ervan om georganiseerd te zijn. U wilt ook dat uw website goed en gemakkelijk leesbaar is. De meeste bezoekers zullen de tekst eerst lezen en daarna diepgaand. Ze zijn direct op zoek naar antwoorden op hun vragen.
- Dikgedrukte woorden
Google houdt ervan om georganiseerd te zijn. U wilt ook dat uw website goed en gemakkelijk leesbaar is. De meeste bezoekers zullen de tekst eerst lezen en daarna diepgaand. Ze zijn direct op zoek naar antwoorden op hun vragen.
- Bullet points
Het gebruik van opsommingstekens is een geweldige manier om structuur in de tekst te creëren. De dingen die je hebt opgesomd. Het opsommingsteken breekt langere tekst af en kan worden gebruikt bij het vermelden van informatie. Komt het uit?
- Heading tags
Google houdt ervan om georganiseerd te zijn. U wilt ook dat uw website goed en gemakkelijk leesbaar is. De meeste bezoekers zullen de tekst eerst lezen en daarna diepgaand. Ze zijn direct op zoek naar antwoorden op hun vragen.
Bijna alles draait om structuur en duidelijkheid. Het is ook belangrijk om de titel aan de titel te koppelen. Koppel het volgende aan elkaar: Titel 1 (H1) – De titel van uw website, tekst of blog. Titel 2 (H2), Titel 3 (H3) -hoofdstuk, ondertitel.
U kunt meerdere H2 en H3 op de pagina plaatsen. Het hangt ervan af hoeveel subonderwerpen je hebt. Nu is het jouw beurt om SEO-teksten te schrijven, die niet alleen Google tevreden zullen stellen, maar ook je bezoekers. SEO-copywriting gaat over het schrijven van nieuwsgierige inhoud, en de waarde van deze inhoud overtreft de verwachtingen ver. Wilt u weten of uw website inderdaad SEO-geverifieerd kan worden? Vraag onze gratis SEO-check aan en leer meer over de SEO-mogelijkheden van uw bedrijf. U ontvangt een lijst met gebieden die we mogelijk moeten verbeteren. Ben je iets tegengekomen? Wij bespreken deze zaken dan graag met u zodat u precies weet welke stappen er moeten worden ondernomen om lezers aan te trekken.
Wilt u uw SEO liever uitbesteden zodat u meer tijd heeft voor andere belangrijke zaken? Dit is natuurlijk ook mogelijk. Anderen helpen is wat we meer bereid zijn te doen.
Wilt u uw SEO liever uitbesteden zodat u meer tijd🕒heeft voor andere belangrijke zaken? Dit is natuurlijk ook mogelijk. Anderen helpen is wat wij meer bereid zijn om te doen😃
0 Comments